How to Cope With Stress

Het leven zit vol met pieken en dalen. Tegenwoordig zitten we van nature vast op verschillende niveaus van ons leven. In het begin zijn we moe op het moment dat we moeten werken; na het werken zijn we te moe om te slapen. Amersfoort is een plek waar je kunt ontspannen en samenkomen met wat vrienden en familie. Het weer is ideaal voor een vakantie. De tijd die u met hen doorbrengt, zal zeker verfrissend zijn.

Eindelijk is er één negatief punt waar we voor moeten zorgen. De spijt. Als je je ogen sluit en je fixeert op slechts één spijt, is dat genoeg. Maar open je ogen en laat die spijt van je wegdrijven, samen met al je andere dromen en verlangens. Je kunt je omstandigheden, je leeftijdsgenoot, je carrière veranderen, maar je verandert niet wie je bent.

We hebben allemaal spijt, en we stellen onszelf allemaal teleur. De spijt gaat niet over iets doen dat echt niet slim was. Het spijt ons dat we onze ogen hebben gesloten. We waren geprogrammeerd om fit te zijn, we werden gekocht en we vergaten te leven.

We zullen niet altijd terug kunnen naar waar we waren. Maar er zijn manieren waarop we kunnen eren waarmee we zijn geboren, en dat is door fysiek actief te zijn, goed te eten en mentaal scherp te zijn.

Ik heb veel patiënten gezien die hun levensstijl hebben veranderd door dieet, eetgewoonten en regelmatige lichaamsbeweging te gebruiken. Er gaat niet altijd een dag voorbij dat er niet gebeld kan worden, of een auto opgehaald moet worden, of voedselallergieën die we niet kunnen vermijden. We hebben geen tijd en energie meer om voor onszelf te zorgen. De cumulatieve effecten van een slechte dag kunnen ervoor zorgen dat we ons schuldig en depressief voelen. Dat is het moment waarop we ons als Quasimodo voelen en onszelf gefixeerd raken op het vinden van een weg ernaartoe.

Het is niet makkelijk om op deze manier voor jezelf te zorgen. Je hebt tijd nodig om je op te frissen en de balans op te maken. Om uw levensstijlkeuzes aan te passen. Als je jezelf er niet toe kunt brengen dingen alleen te doen, moet je wat tijd inplannen om het overdag of 's nachts te doen, wanneer dit het meest haalbaar is. Er zijn dagen dat je dag een eeuwigheid lijkt te duren om te beginnen, maar er zijn ook dagen dat je niet genoeg gedaan lijkt te krijgen, en hoe langer je het uitstelt, hoe erger je je voelt dat je het niet gedaan hebt.

Wat je ook op je agenda zet of hoe je graag werkt, je zult met wat stress moeten omgaan en je emoties moeten beheersen. Als je geen proactieve technieken voor stressbeheersing toepast, eist dit vroeg of laat zijn tol van je gezondheid, en voordat je het weet heb je te maken met medische problemen, en je leven is gewoon niet meer wat het ooit was.

Neem elke week de tijd om naar je leven van vandaag te kijken. Schrijf alle doelen op, of zelfs gewoon iets dat je zou willen bereiken. Zelfs als het maar 10 minuten per dag kost om die armen te strekken, of vaker te glimlachen, zelfs dat kleine beetje kan een enorm verschil maken.

Daarna komt de werkweek, dan tijd voor het gezin, gevolgd door een ontspannende periode daarna. Nu moet je je voorbereiden op je 5e achtereenvolgende week van het jaar.

Maar zoals je hebt geleerd, betekent ontspannen niet dat je op vakantie gaat. Of je eigen maaltijden koken, het huis niet hoeven schoonmaken, en al die dingen waardoor je eerder wakker kunt worden en kunt geloven dat in dit leven niemand telt hoeveel uur je slaapt.

Ze zijn waar, daar zijn we voor gemaakt, maar het is ook een van de meest stressvolle tijden van ons leven. Vaak hebben we het gevoel dat we onze geest en ons lichaam aan het verliezen zijn, en er is een directe oorzaak en gevolg relatie tussen mentale en fysieke uitputting.

Zoals we hebben besproken, is slaapgebrek een belangrijke oorzaak van stress. En gewetensvolle volwassenen die zeggen dat ze geen tijd en geld verspillen aan sportscholen, zullen vaak slaapgebrek als voorbeeld gebruiken om aan te tonen dat ze de boodschap begrepen hebben. Ja, als je moeite hebt om in slaap te vallen, is hier een tip: beperk je dutje tot slechts 15 minuten. vecht daarna om weer in bed te komen voor een betere nachtrust.

Regelmatige lichaamsbeweging maakt korte trainingen een stuk gemakkelijker te beheren. Zonder er zelfs maar veel over te hoeven praten, winnen mensen in de loop van de tijd aan hun conditie, zonder het te beseffen. De inspanning die ermee gemoeid is, houdt je geest en lichaam de hele tijd fris.

Je merkt niet eens dat je het doet. Dat komt omdat je lichaam gewend is geraakt aan de regelmaat en dienovereenkomstig zal reageren. Je zult ook merken dat hoe harder je traint, hoe meer rust je hebt.

Op deze manier slaap je elke nacht meer vast, totdat het tijd is om weer te slapen en (als je geestelijk niet voor jezelf zorgt) meer rust hebt.