Oorzaken van Burnout

Burn out klachten

 

De uitdrukking “zich opgebrand voelen” is niet exclusief voor mensen die een stressvol beroep uitoefenen. Het heeft vooral betrekking op de schouders, rug, nek en schouders. We herkennen onszelf als iemand die “het gevoel” heeft dat we naar iemand of een collega moeten snauwen.

Het gevoel van burn-out kan de moeite waard zijn om eens naar te kijken. Soms is het belangrijk om de signalen te zien en te leren hoe je kunt vertragen, naar jezelf kunt kijken en een plan kunt maken voor een oplossing.

Waarschuwingstekens

– Verwoede en gehaaste handelingen bij het zoeken naar iets “dat er gewoon niet is” of daar, een herhaling van wat iemand zei, een soort verbale gejaagdheid.

– Overdadig gebonk en hopscotch muziek op de achtergrond.

– Geagiteerd, ongeduldig, geïrriteerd, of geïrriteerd lijken.

– Je slaperig of te moe voelen.

– Slechte beslissingen nemen, in je hoofd of op papier.

– Niet goed slapen.

– Niet aangesproken door familieleden, vrienden, of collega’s.

– Je niet verbonden voelen, zonder een echte relatie met je gelijken.

Waarschuwingstekens

– Wanneer u zich moe en overwerkt voelt, leer uzelf dan af te vragen waar uw energie die dag gebleven is. Doe uw gebruikelijke routines en volg ze volledig; zo niet, beloof dan uw agenda en kasten te bekijken om verspild materiaal te elimineren.

– Denk diep na over de projecten die je aan je baas hebt voorgelegd, en over wat je met je carrière wilt doen. Het is doenbaar en duidelijk als je bereid bent tijd te besteden aan het veranderen van het systeem.

– Wanneer u ziet dat u niet twee uur aan een project kunt werken in dezelfde tijd dat u normaal werkt, besluit dan hoe u de tweede helft wilt doorbrengen.

– Als je merkt dat je regelmatig negatieve patronen over je werk en jezelf herhaalt, zoek dan professionele hulp.

Oorzaken van Burnout

Er waren verschillende hoofdoorzaken van burn-out:

– Werkdruk, op zijn zachtst gezegd.

– Familieverplichtingen

– Victorie

– Als we niet meer goed functioneren, heeft dat gevolgen voor veel aspecten van ons leven, waaronder onze financiën, relaties en ons gevoel van welzijn.

De oorzaken van burn-out kunnen worden gekwantificeerd als het totale probleem; vandaar dat je enkele basisfeiten over burn-out kunt leren.

– Een verandering van baan of huis kan grote uitdagingen zijn.

– Slechte gezondheid – hoge bloeddruk, depressie, diabetes, hartkwalen, zwaarlijvigheid, enz.

– Gezinsproblemen, een van de hoofdoorzaken van burn-out, is een van de voornaamste redenen om hulp te zoeken.

Oorzaken van burn-out zijn stress, verlies van baan/huis, familieconflicten.

Oorzaken van stress

Een verandering van baan of van huis kunnen grote stressveroorzakers zijn. Stress is geen slechte zaak. Het is de manier waarop we met onnodige stress omgaan die er een probleem van maakt. Stress is meestal een automatische reactie op prikkels. Het is belangrijk om te stressen en je aan te passen aan stress.

We functioneren allemaal onder druk. Zelfs het bijhouden van huishoudelijke klusjes, werkverplichtingen en familieverplichtingen kan al veel stress op ons systeem uitoefenen.

Het is belangrijk om ‘ Hun stress. Stressvol of niet, het is onze reactie op stress of tegenspoed die onze eigen houding en gedrag bepaalt. Het heeft geen zin om stress te negeren, of er omheen te werken door cafeïne of alcohol te zoeken.

Ieders eigenheid en ervaringen en realistische verwachtingen van zichzelf en hun gezin, zijn belangrijke factoren. Leren je aan te passen aan stress, is een belangrijke vaardigheid.

Soms kom je stress triggers tegen waar je uit jezelf nooit aan gedacht had. Vaak zult u zelfs erkennen dat u een rol speelt in de stressfactor. In het begin is dit belangrijk, en het kan je helpen de juiste richting te vinden om het probleem aan te pakken. U moet echter in staat zijn om de verantwoordelijkheid te aanvaarden, en u ertoe verbinden om veranderingen in uw gezin en op uw werk door te voeren om de stressuitlokkers tot een minimum te beperken.

Lees meer:

Nlp training

Doorvragen